V říjnu už by okolí dálnic a silnic první třídy mělo být bez billboardů


Do začátku září měly zmizet billboardy z okolí dálnic a silnic 1.třídy. Úřady začnou nejdříve zakrývat zbylé billboardy kolem (povolená vzdálenost je alespoň 250 metrů od silnice) silnic první třídy a dálnic. Od přelomu září a října je začnou odstraňovat. Zrušením billboardů přijdou provozovatelé o miliardový byznys a obce přijdou o nemalé částky do rozpočtů.
vedlejší silnice
Podle ministra dopravy Dana Ťoka (ANO) stát totiž musí dodržet zákonné lhůty. Majitelé či provozovatelé billboardů (je jich kolem osm set, celkem až tři tisíce) měli ze zákona povinnost odstranit billboardy viditelné ze silnic a dálnic odstranit do konce srpna. Někteří z nich prohlásili, že tak ale neudělají. Od prvního září ještě běží provozovatelům 5-ti denní lhůta, během které ještě lze poutače odstranit.

Po jejich vyčerpání začne sedmidenní lhůta, kdy by měly úřady majitele vyzvat k likvidaci billboardů. Po výzvě následuje opět pětidenní lhůta pro reakci majitelů. Další lhůtou je patnáctidenní lhůta, během které úřady zakryjí všechny zbylé billboardy.

Zrušení reklamních poutačů v blízkosti silnic první třídy a dálnic je nutné podle pět let staré novely zákona z roku 2012. Někteří majitelé začali tehdy billboardy odstraňovat, další pouze nahradili reklamní sdělení státní vlajkou, která podle zákona nesmí být odstraněna. Umístěním státních vlajek na billboardy tyto billboardy přestaly být reklamní plochou, proto potom není nutná jejich likvidace.
prázdná cedule
Ve spoustě zemích Evropy toto omezení funguje již několik let. Například v Německu a ve Španělsku platí zákaz reklam mimo města a obce, Francie billboardy v blízkosti dálnic zakázala úplně. U nás jich je na některých úsecích až dvacet na kilometr.
Tato omezení a zákazy pramení z přesvědčení, že billboardy údajně rozptylují řidiče, kteří pak mohou způsobit dopravní nehody.